Minulý rok byl slušně řečeno zvláštní. Na konci roku těsně před vánocemi jsme hodnotili co všechno jsme museli zvládnout. Kolika lidem a rodinám jsme pomohli zachránit finance, komu jsme vytáhli od pojišťoven daleko vyšší plnění než původně měli dostat. Kolik pojistných události jsme klientům nahlásili a kolika lidem jsme pomohli v tom, že jsme jim otevřeli oči a naučili je jak správně hospodařit, tak aby jejich život buď byl víc v klidu nebo, aby nespadli do dluhové pasti.
Někdo z týmu při tom hodnocení prohlásil, že by bylo super kdybychom sepsali s čím vším jsme se setkali a co všechno za celou dobu co pomáháme lidem a rodinám jsme museli řešit. Vyšlo by to na celou knížku.
Zde je několik neuvěřitelných příběhů, které se opravdu staly a které se jen tak nedostanou ven, pokud se dané oblasti nevěnujete 10 hodin denně několik let. Dnes Vám posíláme první z nich.
Pojďme se podívat nejdříve třeba na bankovní sektor.
„banka je firma, která touží po zisku“
Obracejí se na nás lidé a žádají o pomoc s výběrem banky pro financování bydlení. Možná si řeknete, proč chodí lidé k nám do kanceláře a proč nejdou do banky, kde mají účet? Odpověď je zcela jednoduchá. Může bankovní poradce říct, že jejich produkt je nevhodný a že ve vedlejší budově, kde sídlí jiná konkurenční banka je výhodnější úrok ? To prostě nemůže udělat.
U nás je to jiné. Díky dlouhodobé spolupráci se všemi bankami máme možnost vybrat nejvhodnější financování pro bydlení, rekonstrukci , sloučení půjček a úvěrů. Vše pro klienty na jednom místě. Nemusí nikam běhat a můžou si porovnat podmínky jednotlivých bank.
Tak a teď to zásadní. Většina lidí si myslí, že to co jim banka napíše nebo nabídne je pevně dáno.
No, není to tak úplně pravda. I banka je firma, která touží po zisku. Stále banky spoléhají, že lidé nemají správce svých produktů, proto nejsou ochotné s jednotlivcem vyjednávat. Pokud si ovšem lidé vyberou naši kancelář, abychom jim pomohli vyjednat podmínky oběhneme všechny banky a zajistíme našim klientům ty nejlepší . Díky tomu, že zpracováváme 13 až 15 úvěrů měsíčně, tak máme pro naše klienty podmínky, které si nejsou schopni sami domluvit.
Když jsme přemýšleli jakou další zkušenost oceníte, tak někdo z nás řekl:
„dejme tam info, že FIXACE NENÍ ZEĎ„
Ti z Vás co již dnes mají nějaký úvěr nebo hypotéku ví, že ve smlouvě je nastavená tzv. FIXACE , tzn. : dohodnutý úrok na dané období. Při uzavírání smlouvy bankéř většinou to vysvětlí jako výhodu, že je to pro klienta jistota, že se mu po celou dobu úrok nezmění. Teď si, ale představte, že máte úrok ne 1,89% ročně , ale třeba 6,25% ročně a fixaci máte na 10 let. Pro koho je to výhoda ? No pro Vás určitě NE. Pokud byste byli v situaci našeho klienta Tomáše, tak asi nemáte moc radost. Díky tomu, že nám o tom řekl začali jsme jednat s danou bankou.
Ještě jsem zapomněl uvést, že úvěr , který si v minulosti vzal Tomáš byl na 2.800.000,-. No, bylo to trochu divoké, protože stávající banka ho nechtěla pustit jinam ani mu nechtěla snížit úrokovou sazbu. Nakonec se nám to povedlo i v době MIMO FIXACI změnit úrokovou sazbu. Pan Tomáš je si vědom, že sám by to nedokázal.
Ocenil naši vytrvalost v boji o lepší úrok. Pochopil, že je daleko lepší mít někoho, kdo se dokáže orientovat ve světě financí a je schopen bojovat za zájmy klientů. Dnes už máme ve správě všechny jeho smlouvy.
„p.m. NENÍ TO SAMÉ JAKO p.a.“
Další příběh je z léta roku 2020. Volal nám p.Novák ( příjmení je upravené ) na doporučení od svého kamaráda s tím, že chtěl ať se mu podíváme na smlouvu. Potřeboval rychle peníze tak zašel do první společnosti, kde mu byli schopni půjčit. Smlouvu jsme pročetli a kromě jiného jsme zjistili, že p.Novák má ve smlouvě úrok 2,29 % p.m. Ještě nám to komentoval, že je to výborný úrok. Vysvětlili jsme mu co znamenají ty písmenka p.m. a že to není to samé jako p.a. Totiž p.m. , pokud jste se s tím nesetkali je měsíční úrok. To ovšem znamená, že roční úrok je 2,29% x 12 = 27,48 %. Když to pochopil úplně se vyděsil co to vlastně podepsal.
Požádal nás o pomoc a povedlo se nám celý jeho úvěr přefinancovat a nyní má normální úrokovou sazbu. Díky tomu, že jsme mu pomohli vyřešit jeho problém požádal nás o kontrolu všeho co doma má. Našli jsme mnoho další chyb a zbytečností ….